Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi, kini semakin kering, semakin layu, semakin mati... tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan, tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.. dan apabila bah melanda, rosaklah segalanya... Namun mungkinkah pelangi berseri di sebalik gunung yang sunyi??

Selasa, 6 Mac 2012

bukan

 mencari publisiti murahan?
maaf, itu bukan aku.

aku tak suka jadi perhatian.

Sabtu, 3 Mac 2012

salah

assalamualaikum..

semua manusia buat salah..
aku sendiri tak pernah terlepas dari buat salah..
sentiasa aku buat salah..
sentiasa aku buat orang susah..

oleh itu...
sentiasa juga aku nak orang yang boleh tegur aku...
nasihat aku..dengan cara yang sepatutnya..

aku baru je hadapi satu maslaah yang asalnya memang berpunca dari aku sendiri..
tak..aku tak boleh salahkan orang...
menuding kesalahan pada orang lain menunjukkan betapa besarnya salah kita sebenarnya..
aku cuba belajar untuk tanya diri aku dulu...
aku belajar untuk muhasabah diri dulu..
aku sangat sayangkan persahabatan yang dah terbina ni..
ye..mungkin mulanya, aku pelik..aku susah nak terima..
kenapa mereka macam ni?
kenapa dia tu macam tu?
dan bla bla bla..

tapi sekarang aku rasa dah sampai masa aku tengok diri aku dulu...
kadang-kadang aku leka...lupa..
lupa nak ingatkan diri untuk hargai apa yang aku ada..
four things come not back. the spoken word, the sped arrow, the past life, and the neglected opportunity.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Counters