Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi, kini semakin kering, semakin layu, semakin mati... tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan, tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.. dan apabila bah melanda, rosaklah segalanya... Namun mungkinkah pelangi berseri di sebalik gunung yang sunyi??

Jumaat, 20 April 2012

assalamualaikum..

kalaulah dengan mengatakan "jangan salah faham dengan saya" dapat melembutkan hati orang untuk tak misunderstand dengan kita, alangkah bahagia hidup tanpa masalah..

tapi semua tu sangat x mungkin... entah..aku x tahu nak mula dari mana...

persepsi orang memang aku x dapat tepis..itu hak mereka..manusia yang punya akal, perasaan..
aku memang sangat panas baran..dulunya aku tak sesabar sekarang..
tapi sekarang aku cuba jugak kawal diri..
sebab mak pernah cakap, n ayat  mak tu serius buat aku sentap..makan dalam..=_="

mak kata, sikit-sikit nak marah, mengamuk, macamana nanti dengan orang lain..xde sape nanti nak berkawan dengan aku nanti..
lebih kurang macam tu ayat mak..masa tu zaman sekolah..memang aku ganas.. setiap sekolah yang aku pernah timba ilmu, mesti aku akan ade gaduh..=_=!!

aku pun rasa umur dah meningkat..x payah kot nak marah-marah tak tentu hala..
selagi aku mampu tahan, tanggung..aku akan diam..
marah pun bukan aku dapat apa yang baik..aku cuma dapat benci n rasa bersalah je..

kalau dah paling x tahan pun aku nangis..paling lega kalau dapat menangis lepas solat tu..atau masa sujud akhir..kalau kat rumah aku akan cerita dekat emak..

emak, memang kaunselor terbaik..
takda lagi manusia yang aku pernah jumpa yang dapat faham aku sebaik emak..
bila aku cerita masalah..mak jarang nak back up aku..selalunya mak salahkan aku balik..
tapi in a right way la..mak x terus serang aku, salahkan aku..
dengan ayat2 mak dah cukup buat aku rasa termotivasi..
selalu aku mengadu..kat mak..tapi jawapan mak yang aku boleh agak..
"ala, ntah-ntah ko yang........."
bila mak cakap macam tu, memang la sentap jugak..knp mak x sebelahkan anak mak, tapi lepas tu, bila muhasabah diri..betul jugak..selalu aku dulu punca masalah..

kalau akak aku pulak...
bila aku mengadu masalah...dia akan cakap..
"ko ni x matang betul"
memang xde sapa yang sudi back up aku..

dengan tu aku belajar ubah perangai..
aku bukan suka bergaduh...aku lebih ikutkan emosi sebenarnya...
bila aku dah reda, aku rasa bersalah..
that's me..

so, kalau aku menjauhkan dari sesiapa tu..bukan  apa..
aku cuba untuk kurangkan risiko aku termarah orang..

sangat tak seronok hidup dalam benci..hidup dalam musuh..
hidup dalam sengketa..
bagi aku, biarlah jauh, asalkan hati aku tetap n x berubah kepada marah..

Ahad, 1 April 2012

hye April! =)

assalamualaikum..

hari ni 1 april..hari lahir abah ke 56..happy birthday abah....=))) ^_^
abah..
four things come not back. the spoken word, the sped arrow, the past life, and the neglected opportunity.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Counters