Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi, kini semakin kering, semakin layu, semakin mati... tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan, tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.. dan apabila bah melanda, rosaklah segalanya... Namun mungkinkah pelangi berseri di sebalik gunung yang sunyi??

Rabu, 28 Julai 2010

x aCi........

tadi kat fb paen announce yg dorg nk wt reunion b4 pose..x aci tol la...kecik ati aku...dlupakan...mentang2la aku dok nun jauh di sini...tapi xpe....biase la...aku sorg je pn yg kt sni..xkn la dorg nk tunda tarikh sbb aku...sedih pn nk wt cmne...rase ilang mood nak balik raye ni..FELC pnye reunion pn x dpt g, ni pnye reunion pn x dpt nk join...harap2 berbahagialah aku kt bumi tawau ni....

banyak bende lagi nk kene pk sbnrnya....PL ni...duit lagi...risau n runsing aku...xtvt x bley bla...kne tggal kt laut 3 4 jam..ingt aku ni ikan masin ape...absailing tu bleh ag la...tp yg xtvt air tu mmg aku x sggup...2 plihan...brendam dlm laut 0r solo camping? better air...kot la..huhu....

dengan cuaca yg x menentu ni, ksihatan pn makin terganggu...mulut aku da pnuh ngn ulser ni..sakit gg ag...jauh dr mak, jauh dr family..huhuhu...nk ngadu pn x siuukk sgt..jauh..kalo dkat leh jgak la mntak simpati lbih...

Sabtu, 24 Julai 2010

macam2...


tangan aku sakit lorh.....xtaw knp..nak angkat x larat....mulut aku pn sakit efek makan durian semalam...adoi..macam2 dugaan....hati pun terluka..huhu...

nasib baik agak kesibukan sekarang ni pasal konvokensyen..wat origami..best oo...ade gk la yg menjadi...haha..nak menjual lagi..

Jumaat, 23 Julai 2010

pendrive aku yang hilang....(..kesedihan n kegembiraan..)

aku pelik lagi hairan disamping tertanya2...ke mana hilangnya pendrive n bluetooth usb aku...huhuhu..benda2 yg aku syg n pnting...whuawhua....pendrive tu ok la gk sbb 2gb je tu..yg 4gb ade kt aku ni..tapi bluetooth device tu...mmgla x bpe nak mahal tp kalo nk kira harga mende tu aku leh wt makan utk sminggu taw x....Ya Allah..bagila aku petunjuk..mane barang2 aku tu....aku nk blik...xde budget nk bli baru....tu jela yg ptut aku ade....huhu..runsing aku....nk wt keje pn x tenang....t'pk2 kt mne..da la aku ni pelupa...dejavu la konon pn xde....huhu...bluetooth2....pendrive2..huhuhuhu....

d samping kerisauan aku ni..aku ade happy gk...td wt abseiling..haha..bukan wt betul2 pn tp wt praktikal je dlm gym..ade gk la da rase...mayb next week wt praktikal kt tangki yg tinggi tu..huhu...siukk tp takowt gk....hihi..

ni la citer aku...Ya Allah..semoga aku dapat balik pendrive n bluetooth usb tu...amiinnnnn

Rabu, 21 Julai 2010

my tru colours.....

mula2, aku nak minta maaf.....to my classmate...i didn't mean to be mad...aku cuma terlalu sakit hati n frust....aku taw aku salah n aku harap dorang x amek hati ngan aku...mungkin emosi sikit terganggu sebab masalah2 lain...biasa la..aku manusia...lagipun aku da penah gtau masa refleksi dulu kan aku camne...so, harap korang dapat faham.. aku da kawal tp terkeluar jugak td kmarahan aku..haha....nak wt camne....rasa bersalah gk sebenarnya....sorry my frenz.....

Selasa, 20 Julai 2010

aku emo!!

hakikatnya sekarang memang aku tengah emo...tapi bukanla aku nak citer pasal emo aku tu...wasting my time jekk... aku nak story pasal kawan...ataupun sebenarnya lebih detail teman la....x kisahla kawan ke, ape ke... citernye pasal betapa susahnya nak cari sorang teman yang boleh jadi teman kita waktu susah n senang... susah kan? kadang2 tu rasa oo dia ni la kwn susah senang aku tp sebenarnya xpun...bila senang sampai kalau bleh 24 jam nak ngan kita.. tapi bila kita susah, gitu2 je layan..manusia jenis apakah dia itu? aku pn x tau...

maybe karma..sebab kita penah buat camtu kat orang so kita pun memang layak sangat2 la utk terima benda yang sama. tapi at least kalau rasa kita ni ada hati mesti kita xkan nak buat macam tu dengan orang kan..lagi2 orang tu orang yang rapat ngan kita.. takkan la kita nak biarkan dia sorang waktu susah...

atau ada lagi satu spesis manusia ni..bila dia rasa dia perlu kita, dia akan berusaha cari kita...sket punye baikla...tapi bila dia da senang, lupa terus...khabar kita langsung x tanya.. kalau tanya pun sekadar syarat. bukan sebab rasa tanggungjawab atau pun ambil berat..

mungkin apa yang aku tulis ni cuma pandangan dari sebelah pihak...mungkin pihak2 lain ada alasan dorang sendiri kenapa dorang bersikap macam tu...tp ni blog aku, so suke hati aku la nak cakap ape..aku xnak dengar alasan orang.. ada la tu nanti yang kata aku kejam...aku peduli ape...this is what i am...ha ha ha ha [gelak jahat]

Khamis, 15 Julai 2010

......::setahun berlalu::....

semuanya dah setahun.....
19 jun ari tu da genap setahun graduasi aku dari FELC....
tempat yang banyak tinggalkan kenangan manis n pahit dalam hidup aku.....
kat situla baru aku nampak dunia luar....dedahkan aku kat dunia sebenar...
pengalaman baru untuk aku...
12 julai tu pulak genap setahun jugak aku bertapak kat negeri bawah bayu ni....
x terasa pun...dah setahun....rasa macam sekejap...n rasa macam banyak lagi yang tak buat....
tapi aku sangat rindukan moment kat FELC....walaupun macam2 jadi tp bak kate org sini...siuukk bha.....best....
aku harap aku dapat jumpa dorang suma....and aku dapat teruskan hidup aku kt sni dengan aman....tenang..penuh ketabahan.....kesabaran..kesyukuran...kesihatan....
InsyaAllah...

Selasa, 13 Julai 2010

this is not what i like....

baru masuk mggu ketiga....banyak jugak kerja....tapi xda pun yang da siap...semuanya masih dalam proses penyiapan...hahhahhaha.....aku blur dengan kerja yang aku dapat...tak faham..tapi nak tanya macam malas....makin tangguh, makin banyak kerja...makin pening kepala....dengan PL (pendidikan luar) lagi...aduihh...lagi mengejutkan..td lecturer baru tu, mdm shikin gtaw, dia dengar2 yang kitorang maybe akan wt pra sukan & rekreasi dulu kt kaw. ip ni....pastu nak wat absailing kat tangki air tu...waaaaa...seram oooo....suhla aku flying fox tggi mane pn aku sanggup...tapi, absailing ni..da la tak pernah tengok camne..buat apetah lagi...tu la...sebelum ni, bile orang suh wt absailing taknak...sibuk ngan flying fox je....skang padan muka...

Ahad, 11 Julai 2010

usia 19 tahun.....

aku rasa hidup aku yang 19 tahun ni cukup bermakna n bagi banyak pengalaman......snang cakap bleh jadi bantuan untuk masa depan la....teringat lecturer cakap...setiap manusia ada batasan utopia....tak semestinya apa yang kita nak kita akan dapat...n x mustahil jugak apa yang kita tak nak,yang kita dapat.....Allah beri kita apa yang kita perlu...sebab Dia yang maha tahu tentang kita....tentang kehidupan kita...aku, as a human, merungut jugak kadang-kadang....tak bersyukur...manusia, manusia, manusia.....sepanjang 19 tahun aku hidup ni jugak, macam-macam jenis manusia aku kenal...mmg setiap manusia ade dua benda yang berbeza dalam diri dorang..kebaikan n kelemahan dia...ada masa aku rasa tak suka tapi bila fikir-fikir balik, ada kebaikan dia kat aku n orang lain sebelum ni...macam tu jugak sebaliknya..ada orang yang baik, ikhlas tapi ade jugak sikit rasa pengkhianat dalam diri dia, ada yang tak berapa nak baik, tapi aku boleh nampak keihklasan dalam diri dia....susah untuk kita nilai orang..sebab kita sendiri tak mampu nak menilai diri kita dengan baik..so, this is what i am....

Jumaat, 9 Julai 2010

hidup.....

kenapa entah.....banyak btol dugaan datang...gatal2...alergik....yg ntah tiba2 menyerang aku....balasan kot tu...huhuhu...insaflah wahai zulaiha.....tp, Alhamdulillah result sem ni chantek....walaupun macam still lebih kurang cam dulu tp ade la walau sikit peningkatan......mak kata tadi...usaha lagi...insyaAllah...
four things come not back. the spoken word, the sped arrow, the past life, and the neglected opportunity.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Counters