Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi, kini semakin kering, semakin layu, semakin mati... tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan, tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.. dan apabila bah melanda, rosaklah segalanya... Namun mungkinkah pelangi berseri di sebalik gunung yang sunyi??

Khamis, 29 September 2011

bertahanlah walau sekejap cuma....

assalamualaikum..

tadi aku makan mee segera maggi..perisa ayam...
sekarang aku rasa maggi tu dalam proses untuk memuntahkan diri..
pening kepala aku siapkan kerja...

x banyak dah tapi kalo dah semua nak esok mau x pengsan aku...
jeles tengok orang lain dah boleh goyang2 jari sebab assignment dah siap..
kelas kitorang masih lagi menangis utk meraikan assignment ni...

sape suruh bz sangat...
sape suruh nak jadi cikgu...
padan muka!

padan muka aku sebab x pandai urus masa...
padan muka aku sebab tangguh kerja..
padan muka aku sebab kena siapkan assignment ni..
tahniah..padan muka...syabas..

oke...aku nak bercinta dulu...
minggu depan baru horreeyy2...kalau la dapat...

Selasa, 27 September 2011

hidup umpama....ohh..x terumpama dah..=_="

assalamualaikum..

Ya Allah....
hectic giler hidup aku dengan classmate yang lain...
minggu pertama lepas raya..SBE
minggu kedua...ready untuk amali...
minggu ketiga...amali PJ + amali perkembangan bahasa kanak2 kt prasekolah sk batu 4..
minggu keempat... minggu ko-kum + amali literasi bahasa kt prasekolah sk inderasabah..
minggu kelima??? """"hantar semua kkp""""...kot....

minggu seterusnya..
aku bercadang nak pengsan sepuasnya...
penat..penat..penat!


Ya Allah...semoga aku dapat rasa rehat yang sebenar-benarnya...

Isnin, 26 September 2011

ujian MAB..hahh???

assalamualaikum..

esok aku ada ujian...
untuk subjek Murid dan Alam Belajar...

aku memang suka..
memang hobi aku...
saat2 last macam ni..
buang masa tulis mende ni..

aku dah x boleh fokus..
badan aku dah sejuk2 panas je..
tapi gila la kalau aku x study..
mane sempat..mana ada masa dah..

huiihhh...
nak tido..
tapi ngantok belom tahap kritikal..
baik jangan bazirkan rasa kurang ngntok yg ada..

jom study!!

Isnin, 19 September 2011

pesan emak di hari raya..^^

assalamualaikum.

sejak kebelakangan ni, hidup x menentu..
banyak sangat assignment dan amali...belum pre test lagi tu..
sampaikan.....
hari ni aku teringatkan emak..
aku teringatkan kata-kata semangat dari mak..
ye..emak..
orang yang selalu n x pernah lupa mengingatkan kami adikberadik tentang pahit manis kehidupan..
guru yang selalu mengajar segala perihal kehidupan..
dan...izinkan aku..cerita tentang satu sesi tarbiyah @ motivasi dari emak ni..=)


oke...
ceritanya bermula begini...jeng jeng jeng

2 syawal..
dengan semangat kemerdekaan dan syawal..
kami..emak & suami, k.ngah n family, k.chik, dibah, aku dan flora...
beraya kat kampung...
almaklumla bila dah berkumpul...
macam2 cerita keluar...
aduan2 yang selama ni terpendam..

dan emak pun tercerita dan terluah rasa hatinya...
mak cerita macamana mak berusaha utk besarkan kami sorang diri..
dilakukan macam2 dengan orang lain..
tapi mak tabah..

dipendekkan cerita..
terkeluarlah kata pujangga baru dari emak yang aku rasa sangat2 menyuntik semangat aku..
mak kata, senang je kalau nak jadi tabah, sabar...
ingat yang semua masalah ke, dugaan ke, mesti akan berakhir jugak..
tak selamanya akan macam tu..
macam mak besarkan anak2 mak..
mak tau, tak selamanya korang ni kecik, mesti akan besar
memangla proses menunggu hasil tu menyakitkan..tapi sabar la..

mak cakap lagi,
macam bila kemuncup melekat kat kain tu,
memangla banyak..rumit nak buang...
tapi kalau kita sabar, tabah, lama2 habis jugak kan..


ye..itulah emak..
aku gembira, bersyukur..ada emak mcm mak..
aku tau.. dalam hati mak..banyak tersimpan, terpendam luka2 yang kami tinggalkan..
mak telan semua pahit yang kami bagi..
jarang sekali mak nak mengadu..
tapi aku tau, bila saatnya mak betul2 terluka..
iaitu bila aku tengok mak meluah apa yg terpendam dengan mata yang bergenang..
sampaikan kadang2 aku paksa mak berhenti untuk terus meluah..
bukan aku tak sedia mendengar..
tapi hati aku x sanggup tengok mak terluka..kerana anak2 mak..
anak2 mak yang sentiasa khilaf..
mak..maafkan kami..
maafkan anak2 mak ni...
sayang mak..
bukan selalu kot aku dapat bgambar gni dengan emak..='(
sekian...
sayangi emak..ibu..mama..ummi..mummy..n sewaktu dengannya..

Ahad, 18 September 2011

kerna terpaksa...

assalamualaikum...

siyes dramatik tajuk n3 aku ni..
setelah dua hari bergilaan buat assignment..
akhirnya otak aku mula hilang kepoweran...

aku dilanda kebosanan...
bosan..buat assignment ni..
padan lah muka..
orang buat assignment 2 3 minggu ko buat 2 3 hari..
memangla gila..
tu pun tarikh submit dah x wujud baru ko nak anta..haha

ini semua pun aku buat kerna terpaksa!
terpaksa menyiapkan dengan segera sebab esok dah kene anta..
hahahhaaa...

oke..
eloklah kirenye aku pegi mencari ketenangan kat tempat lain pulak..
memberi sedikit udara segar nyaman kat otak..haha

daa...

Jumaat, 16 September 2011

friend...be strong...

oke..
malam td aku sedih tersangat..
nothing happen to me..Alhamdulillah...
tapi aku sedih melihat kesedihan orang lain...

aku sedih bila aku tau dia sedih..
aku x nampak...tapi aku dapat rasa...
sebab aku pernah alami..
hilang orang yang disayang...
bukan hilang untuk sehari dua..atau tiga empat tahun..
tapi..forever..
ye..

be strong friend...
i know u are strong woman..
i wish i would see u smile like this everytime i see u..



i know u have hurt so much...
u are in pain...
pain of loss someone u really love..
i know it from your blog...
really..it makes me cry..
but firend, life must goes on..
pray for him..

we love u..
we are friends..
we should share tears, fears and laugh together..
but for now, please don't cry..
because we love to see u smile either than smile..
senyum oke...
sampai pipi sakit...
^_^
we love love lola...

-cikchechaq & classmates-

Ahad, 11 September 2011

saat itu nanti..

saya tahu...
saat itu akan datang..
saat yang saya nantikan...
bila mana awak akan datang dan menyarungkan cincin di jari saya..
bila awak akan menjadi imam dan saya makmumnya..
awak mengalunkan ayat-ayat Al-Quran dengan lunak..
dan diakhir solat..saya akan kucup tangan awak..
saya yakin..
kerana Allah sudah tentukan jodoh bagi setiap hambaNya..
cuma..
dimana, bila, dan siapa awak...
saya tidak tahu...

saya juga tahu...
saat yang dinantikan pasti hadir...
saat akhirnya saya..
saat terpisahnya roh dan jasad..
kerana Allah telah mengingatkan..
setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati...

semoga saya adalah yang terbaik untuk awak...
dan awak adalah yang terbaik untuk saya...

semoga hidup dan mati saya nanti dalam keadaan yang baik...

i'm back..

assalamualaikum..

MUNGKIN ade yang rindu aku..hahahaha
atau mungkin ada yang TAK perasan yang aku dah lama x update blog...

ape pun...
aku dah abes cuti!!
dah balik ip tersayang!!

oke2...
kisah2 stress akan bermula kembali...
nantikan...
^_^
four things come not back. the spoken word, the sped arrow, the past life, and the neglected opportunity.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Counters