Ahad, 21 September 2014

kita cuba lah

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Si Cantik Si Kacak..

after longgg hiatus now aku intai sekejap sini
tadi masa buat rutin sebelum tidur (cuci muka berus gigi n bla bla) aku terfikir benda ni lah

so, mari aku ringkaskan seringkas karangan pendek zaman sekolah-sekolah.

korang mesti pernah lalui waktu yang korang rasa macam jari jemari terutamanya yang manis tu rasa macam gatal nak bercincin. lepas tu terasa rasa kat tekak nak makan nasi minyak kenduri sendiri. teringin nak jumpa makcik pakcik kawan sedara mara semua untuk bagi kad jemputan kahwin SENDIRI. hahha

jangan kata tak pernah. konfem kau tak normal.

aku pernah dan mungkin sedang tapi tengah cuba elak.
faham tak?

aku pernah dan selalu post benda2 yang macam meminta simpati dan empati untuk orang fefeeling suka kat aku,
post something yang berkaitan jodoh la, kahwin la dan bla bla.
secara jujur, aku tak rasa malu ke apa sampailahhhhh bila aku jumpa kawankawan sekolah dulu yang masing nak kahwin, ada yang bertunang, ada yang dah kahwin.

aku dok ingat ingat, dok bayang2 facebook dorang. eh, takdelah pulak dorang post dorang nak kahwin ke, post benda2 like 'terhegeh2' minta disuka, and so on.
facebook dorang suci murni daripada post2 berunsur 'taksabarnakkahwin'

dan aku pun mereflek diri, aku dok post2 gitu, apa ingat jodoh tu boleh datang segedebuk depan mata? apa la pandangan orang kat aku? pandangan kawan2 kat aku? family aku baca? macamana Allah nak bagi jodoh kalau gitu cara mintaknya?

lepas tu, aku pun cerita kat kawan aku tentang betapa aku sedar yang aku tak patut post2 macam tu. aku juga patut suci murnikan facebook daripada anasir2 'taksabarnakkahwin' tu.

dan guess what. aku rasa lebih tenang aman damai dan sentosa.
mungkin macam tulah perasaan bila org berhijrah dr tak menutup aurat kepada menutup aurat.
bukan lah aku terus rasa baik. takk. cuma aku sedang baiki diri. tak payah 'terhegeh2' macam tu.

umur baru berapa. belajar pun tak habis lagi. duit pun hujung sem mintak family bagi.

aku menulis ni bukan niat nak tunjuk ooo aku berubahhh~
tak pun. cuma nanti bila satu hari aku baca balik tulisan aku ni, aku ingat dan beringat.
almaklumlah, nak berubah bukan sekarang cakap sesaat lagi boleh berubah. ambik masa.

sekarang pun tak la aku berjaya sepenuhnya. cuma tengah cuba. nak post apa2, nak tulis apa2, nak share apa2, aku fikir dulu.

aku adalah orang yang kadang2 sangat memikirkan pandangan manusia. sebab aku sejenis manusia yang terlalu taknak meningkatkan motivasi bila dikelilingi manusia lain. aku mudah down. pandai terasa sendiri. bila dah terasa sendiri jadi stress.lepas tu mula lah lain macam. maka sebab tu kalau boleh aku malas nak post apa2 yang boleh timbulkan isu, sebab bila aku down, aku tak dapat agak reaksi apa aku tunjukkan.

oke. sekian karangan pendek zaman sekolah sekolah.
apa yang aku sampaikan kat sini ialah meminta tu tak salah tapi cara kena betul. nak mintak jodoh, berdoa n berusaha, bukan dengan cara meng'expose diri kat laman sosial macam dah takk sabar sangat nak kahwin. ingat zue, ingat!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TTC JOURNEY~1ST APPOINTMENT LPPKN KL + HSG KPJ Klang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Si Cantik Si Kacak.. Ok. Lama nak share sebenarnya pasal appointment LPPKN tapi asyik lupa. 😂😂 Sa...