Sabtu, 7 Mei 2016

tali emas

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Si Cantik Si Kacak..

masa tahun 2014, aku rasa tu lah tahun paling mencabar. final year. gila buat action reseach. emak sakit. praktikum upside down, rumah sewa kena masuk pencuri, kereta accident, kapal terbang hilang, kapal terbang kena tembak, cinta 5 tahun putus, macam2 lagi dugaan.
dan masa tu rasa tahun itu je cabaran sehebat tu aku dapat. tahun tahun seterusnya harap-harap aman sentosa.

tapi sangkaan kita manusia selalu meleset. siapa kita untuk menentukan masa depan kan.
bla bla and bla, i got engaged with someone yang yeah baru kenal 5 bulan.

orang tanya, macamana kenal. macamana boleh bertunang dengan orang situ. bla bla bla
ada jugak yang cakap, ingatkan nak kawin orang sabah (at first memang dan pasang niat, mak pula macam main tarik tali, kejap bagi kejap tak, last-last yang selangor juga hati ni melekat)

macamana aku kenal tunang omei aku?

mungkin bermula bila aku putus sinta 2014 tu. mungkin aku nampak macam kesian, so family (esp mak) beriya nak kenenkan aku dengan orang itu dan orang ini.
masa tu aku rasa hey single is better. takpayah pening fikir nak jaga hati orang. bebas nak buat apa, pegi mana.
datang pulak satu manusia buat pasal dengan aku. aku tak tahu dia tengah betting ke, ape ke. suddenly ajak kawin what so ever. (sangat annoying dan susah nak lupakan dan maafkan)
semenjak aku putus sinta, aku lebih bersifat terbuka dengan family. apa-apa jadi memang aku bagitau dorang. so, pasal kes di atas ni, memang whole family aku pun ikut marah. (ini buat aku terharu T_T)


so, nak dijadikan cerita kakngah nak kenenkan aku dengan anak jiran dia. oh ya, cerita pasal tunang omei aku ni dah aku dengar lama. which mean aku tau la kisah emaknya yang risau anaknya ni tak kawin lagi, takda calon. hihik tapi yela, masa tu kau tengah ada sinta hati, mana nak amik port sangat kisah orang lain. haha

macamana mula-mula kenal?
dia, emak n abahnya datang rumah kakngah jumpa family aku.
waktu tu, aku cuba protes, tapi tak jadi jugak.
waktu tu, aku cuma dengar suara dia je, tak mampu wehh nak tengok muka dia. segan ya amat.

otw pegi airport baru tahu nama dia siapa. kesiannya aku.
so 25 julai first met, 27 disember bertunang. kahwin?  kita tungguuu
jom tengok sikit gambar tunang simple we ollz hihik
bakal-bakal ^^

rinduuuu

untuk hantaran belah aku, aku minta simple je. dulang rustic minta abg ipar buat, hiasan kakak-kakak tolong hehe

feeling ko


mak mertua. eh bakal mak mertua hihi

mini dais kon on. simple. buat sendiri.


hantaran dua-dua belah pihak

rinduuu


1 ulasan:

TTC JOURNEY~1ST APPOINTMENT LPPKN KL + HSG KPJ Klang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Si Cantik Si Kacak.. Ok. Lama nak share sebenarnya pasal appointment LPPKN tapi asyik lupa. 😂😂 Sa...