Jumaat, 31 Ogos 2012

kisah raya #1

assalamualaikum..

tak nak dah kite cerita pasal sakit2...
sebab nanti kalau ade orang nasihat bukan kite nak dengar...
kite ni hardcore punye degil..
mak ke, akak ke, pakwe ke nasihat, klau dah kite x mo dengar, memang x dengar la..haha

--------------------------------------------------------------------------------------------

gedik. cukup.

di atas tu bukan aku tau..tapi ni yang ade dalam diri aku ni..
namanya degil gila x sedar diri..haha

nak bercerita pasal raya?
tak la jugak..tapi boleh la..ape kata orang, sharing is caring kan...

alkisahnya..
aku balik rumah dengan membawa bermacam penyakit..penyakit yang tak berjangkit dari segi fisiologinya tapi berjangkit dan memberi kesan pada orang sekeliling dari segi psikologinya..=p

kali ni punya cuti raya rasa macam lamanya..maksud aku persiapan utk raya tu..puas..sampai dah terlebih puas kot asyik nak mencari pasal dengan orang je...
kali ni punye cuti, aku juara dalam menyakitkan hati orang(family =( )...sorry semua..
dah memang aku macam ni...ambik masa sikit nak insaf tau..hakhak

oke..tragedi malam raya...
sedang asyik ready-ready nak berbuka sambil bercerita pasal lemang buatan keluarga bakal suami imam =P,
tiba-tiba.....pap! ( bukan ni sound effectnya oke), lampu padam...tapi...tv hidup lagi..rice cooker masih berkhidmat utk memasak nasi yang last minit dimasak tu...
masa berlalu, tv mati, rice cooker pun pengsan...
redha jela..berbuka dengan lemang dan rendang..

mak cakap, semua orang tengah sibuk memasak, elektrik x cukup..
oke..fine..lepas ni sebelum raya kene buat permohonan tambah bekalan elektrik supaya tak sambut malam raya dalam kegelapan..=_="

oke..malas nak cerita panjang..3 kali elektrik tu main cak-cak dengan kitorang...
nasibla abang aku ada..ada la cara dia...haha..
tup tap tup tap..
dengan struggle melawan nyamuk, menahan sabar dengan mercun-mercun, akhirnya kitorg se-family tertidur...parents aku je tidur kat bilik...kitorang ni, tidur terbongkang kat ruang tamu..anak-anak dara tidur depan pintu..bagusnye..haha

esok pagi @ pagi syawal..
bangun-bangun je tengok kipas berpusing...tv berbunyi dan bergambar..
elektrik dah ada! daripada cerita abang, elektrik ada dalam pukul 2 lebih macam tu...oww..aku tidur mati..=D

dan bermula lah episod menggosok baju, mandi, kemas rumah dan bla bla bla....

----tammat---

begitulah kisah tragik malam raya kami...
mak kata sebelum ni pun raya memang selalu elektrik x cukup macam tu..
ouh..yeke? oke, memori aku terganggu..hahaa



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TTC JOURNEY~1ST APPOINTMENT LPPKN KL + HSG KPJ Klang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Si Cantik Si Kacak.. Ok. Lama nak share sebenarnya pasal appointment LPPKN tapi asyik lupa. 😂😂 Sa...