Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi, kini semakin kering, semakin layu, semakin mati... tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan, tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.. dan apabila bah melanda, rosaklah segalanya... Namun mungkinkah pelangi berseri di sebalik gunung yang sunyi??

Khamis, 10 November 2011

habis tu?

assalamualaikum..

sayang broadband banyak2!!! =)


tiba-tiba masa tengah berjuang tadi, aku teringatkan satu peristiwa ni...

waktu tu aku cuti..first cuti kalau x silap..semenjak belajar kat sini...
balik kampung...
balik rumah mak long yang terletak d pinggiran sungai...nyaman...

tiba2..ada satu suara yang sangat aku kenal tegur aku...
ehh...zu ada...cuti ke?
a'aa...senyum skerat..haha
cikgu kan?
ehh..blom lagi..blaja je baru...
oww...blaja ape kat sane?
pendidikan prasekolah..
laaa...prasekolah sampai ke sana jauh belajanye haa...
senyum kelat je aku mampu bagi...

habis tu...mentang-mentang major aku prasekolah, aku kena belajar kat pondok tepi rumah je ke?
korang tau betapa penting prasekolah tu pada anak-anak korang?


dan satu kes lagi...
bila ada orang kata prasekolah tu buang masa...
BUANG MASA?
buang masa aku layan orang macam tu...
oke..fine..
korang nak anak korang 'buang masa' kat prasekolah tu ke atau korang nak biar anak korang 'buang masa' kat sekolah perdana sebab dia x dapat adapt apa yang dia belajar..


apa aku merepek ni...

0 comments:

Catat Ulasan

four things come not back. the spoken word, the sped arrow, the past life, and the neglected opportunity.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Counters