Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi, kini semakin kering, semakin layu, semakin mati... tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan, tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.. dan apabila bah melanda, rosaklah segalanya... Namun mungkinkah pelangi berseri di sebalik gunung yang sunyi??

Isnin, 28 Mac 2011

kembalinya aku...

aku hilang
aku tidak hilang dalam kepekatan malam..
kerana aku tidak pernah bersembunyi dari cahaya bulan..
aku hilang tatkala jari jemari masih diperlukan..
aku hilang ketika minda masih diasak untuk berfikir..
aku hampir hanyut..
hanyut di dalam arus deras lautan kehidupan..
yang ombaknya tiada terduga..
terumbang-ambingnya aku tiada yang peduli..

aku harus kembali...
mencari sinar disebalik kepekatan malam...
agar dapat aku terus berjuang..
menggerak jari jemari...
memanfaat akal fikiran warasku..

sungguh...
kkp ini merunsingkan aku...
=_="

0 comments:

Catat Ulasan

four things come not back. the spoken word, the sped arrow, the past life, and the neglected opportunity.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Counters