Selasa, 15 Mac 2011

nuhu navahu...ily!


assalamualaikum w.b.t..dan salam sejahtera...

keberadaan aku sekarang ialah d rumah auntie flora...d penampang...
tinggal d sini selama 2 mggu...
dan...
setelah hampir seminggu baru aku rasa nk share pasal trip kami, geng '2 DIA' ke ranau dan kundasang...
citer da basi? hei, aku peduli apa...hahaha
hahahahhaaaa...menikmati keindahan bumi borneo..yepp..aku katakan d sini..indah..
belum penah aku rasa seindah dan sebahagia ni...
ciptaan Allah...

gambar atas ni aku amek secara random je...yang comel tu anak buah flora...
cute kn...mcm flora jgak..hehehhe

memang eksaited tahap gaban bile mngenangkan kitorg nk g kundasang...slama ni dok brangan je nk g...
bertolak pada pagi ahad iaitu 13 mac dan balik keesokan harinya..
sebelum pegi, kitorang dgn semangatnye masak roti telur n nugget..untuk bekpes n bekal kitorg sume..
tp last2, makanan tu abes d perut aku n flora..sbb makanan tu letak kt kete kitorg..haha
haa, kitorg pegi dgn 2 buah kete..waja n kelisa..
yg naek waja- k.fizah (pilot), flora (co-pilot), aku, k.el n alin..
kelisa plak - fauzi (pilot), shida (co-pilot), echah (pilot kedua) n zatie..
entah brapa jam perjalanan, kitorg da mule rase2 sejuk mcm aircond n nampak puncak nuhu navahu d sebalik awan...waa...teruja..subhanallah...
aku paling eksaited n paling byk jerit...
dan jalan punye jalan...kitorg pn smpai kt Kinabalu Park...sejuk jgn ckpla..
n utk org yg x tahan sjuk cm aku ni..agak gigil la..
macam overseas oo..hahahaa...bajet je..
owhh..aku pkai pashmina + sweater sbb sjuk yg x hengat...tu pn still gigil gk lutut aku...

snap2 dan kitorg pn bergerak menuju ke rumah yg kitorg bkal tggal slama 2 hari 1 malam...
pemandangan best gler...
rumah pn..best gilerr...
air? sejukkk gilerrr...brrrr

kitorg selepas tu g mandi kt poring kolam air panas...
mule2 mandi dulu kt tempat sejuk2...maen gelongsor kt air la..pastu g bertapa kt kolam air panas...
owhh..gmbr x dapat d upload...agak bhye..hhahahaa

dbawah ialah rumah kami..n view skitar rumah tu...
aku mengaku d sini yg aku x mandi selama dlm trip ni...hahah..sejuk mcm mandi air dr fridge...
nk ambik wuduk pn..ya Allah...gigil oo...
tiap kali lepas aku cuci muka, rasa muka cam nak membeku..haha
tyme nk tdo lg la...aku pkai stokin, sweater n 2 lapis selimut yg tebal tu...
x membantu lgsung..sjuk smpai ke tulang...

ni la view dr rumah..lawa kan...sekali bngon pagi dapat tgk puncak gnung kinabalu daa...sronoknye!
hari kedua...
perjalanan dteruskan lagi ke destinasi2 yg best...
ontheway nk g ladang lembu, benti sat snap2 dpn mount kinabalu..
agak bangge dsitu..dalam hati mnyimpan hasrat yg jitu nk daki gunung kinabalu..hehe
abeh snap2 berlatar belakangkan gnung kinabalu, kitorg terus ke ladang lembu...
amek gmbr dr luar je..tp siyes aku ckp..cantik an,,mcm new zealand gtu..hahahah
bergambar sebanyak mungkin...hahahaa

dan berjalan la lagi kami ke ape tah name tmpat ni...
buat feet massage..
ikan makan kaki...sakit n geli..haha
ikan gile besar...goreng pon sodap..haha
jalan lagi ke kundasang war memorial...cantik..mule2 aku x tau ade ape dlm ni..
sekali da masuk...laaaa..ni la tmpt yg dlm tv tu...waaa...aku berjaya menjejakkn kaki ke tmpt ni..haha
suke ati aku bg nama tmpat ni memorial war park..hahahaha
jalan punye jalan lagi..kitorg g strawberry garden plak..nama gempak...tp hampeh..kecewa..
kitorg dtg da ptg n strawberry yg fresh da abeh...yg tggl kt pokok strawberry yg baru2 nk masak..
ade gak rose garden kt sini..agak besar2 rose kt sini...n kitorg agak jmbu bergambar kt situ..hahha
bayaran masuk ke stawberry garden ni rm1 je..
dan tu la destinasi terakhir kitorg....
kitorg balik n menuju ke one borneo...
tp otw tu...terjumpe ni ha..bunga pe tah nama x tau...begambar sakan...
dan kitorg pn balik la...
kt one borneo g kedai buku je...beli buku..x sempat g mna2 sbb da lewat malam..kdai sudah tutup oo...

sekian saja...ye..cerita ni x segempak pengalaman sebenar yg aku n dorg alami...
yg penting walaupun ade la sikit2 benda yg spoil kegembiraan kitorg tp stil enjoy..haha
ape2 pn...bercuti lah di Malaysia...
Malaysia truly asia..
beshhhhh

2 ulasan:

  1. wahh!! inikahh kundasangnye! ehhh mmg ala2 new zealnd coz ada lembuuuu frisien tu. =p hehe lembu susu. =D insya allah one day i akan jejak ke sana!

    BalasPadam

TTC JOURNEY~1ST APPOINTMENT LPPKN KL + HSG KPJ Klang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Si Cantik Si Kacak.. Ok. Lama nak share sebenarnya pasal appointment LPPKN tapi asyik lupa. 😂😂 Sa...