Isnin, 21 Mac 2011

pertama

assalamualaikum w.b.t..

alhamdulillah..
selesai hari pertama PBS...
perasaan?
teruja kot...terkejut kot..

"selamat pagi cikgu"
aku pandang pelik kat budak tu..
hahahahaaaa...lupe plak aku...aku cgu...


aku xnak cerita banyak..
tapi, let me story like a story book..haha

bangun pagi...huhhh
sejuk..air...superb..sejukk..
siap dan berjalan la kami berlima ala2 power rangers ke Sk Bahang Penampang...
perjalanan x sejauh n x sedekat yg kami sangka..
suam2 kuku je jaraknye...hehe..x sempat kuar peluh la..
sampai sekolah jam 6.50am..
masuk2 je pagar nampak sorang cikgu perempuan berkemeja putih..
nampak garang..waa..kecuakan mula menerusuk ke seluruh pelusuk jiwa..
rasa nak keluar balik dan lari bertapuk kt KDCA..haha

masuk dgn muke yg penuh dgn senyuman..
ikhlas sangat..sbb tgh memupuk keyakinan n keberanian..
nak berdepan dgn cikgu2 n murid2..

apa yg kami dapat..nahh..guru besar xda..GB dah pndah n stil blom ade GB yg baru..
jadi..PK 1 yg handle hal skolah..
sape PK 1 tu?
yg tadi berkemeja putih tu,.hehhe
Puan Dorin..tegas tapi baik..ambik berat..n mcm paham2 je..mudah menerima telepati kot..hehe
*kami diperkenalkan d perhimpunan..malu? toksah ckp..haha*

owhh.lupe..kami d sekolah tu bersembilan..
2 praktikum dr IP gaya..
2 lagi KPLI dr ip kt johor..(xtau nama)haha
n kami power rangers berlima...haha
dorg berempat sporting..ramah..

cikgu2?
memang sporting..ramah..friendly..mcm da kenal lame..
padahal sejam pn x sampai..haha

murid2?
ya Allah..comel..dr prasekolah smpaila darjah enam..

ok..waktu aku cepatkan dan sampaila kitorg kt pengalaman d prasekolah..
kami dsambut meriah oleh guru2 prasekolah n guru2 praktikum d prasekolah..
murid2 pn..eksaited nmpaknye dgn kehadiran kami..
owhh..mase tu jam 11 lebih hampir2 jam 12..jadi sesi pagi dah tamat n mule dh sesi ptg jam 11.45..

mula2 kami masuk kt kelas sesi pagi..ade beberapa murid yg parents lmbt ambik..
dorg ni maen la segala mcm mainan..
tp mmg pndai dorg ni..
kejap2..'cikgu2, sy buat ini.."
"cikgu2, buat robot"
??? haa...aku pn wt jela suke hati aku.,.haha
last2 kene gelak ngn dorg sbb ciptaan n binaan dorg lagi gempak dr aku..

n aku masuk plak kelas prasekolah sesi petang...
tgk cikgu ajar cmne...suara mmg kene lantang..
n almaklumla..seminggu cuti...kompem x ingat da ape yg da blaja..
n truly aku ckp..jd cikgu pra, kesabaran mmg kne tiptop..

bla..bla..bla...
nk djadikan cerita..kitorg pn menyibukkan diri dgn membntu cikgu tu tlg2 murid2 ni..
ajar la mne yg ptut..mudahnye kitorg mcm agak2 ajar la td..
flora hebat..dpt tenangkn sorg dak ni..
yg mule2 xnak, takut..last2...petah gk..syum comel plak si vella tu..
tyme kitorg snap2, dorg murid2 x bape heran sgt..wt2 kool je..bagus..xla nmpak blakon sgt..haha

aku last2 mmg keboringan tahap gaban...
muke da berminyak2..haha
aku beralih dr meja yg diduduki ezani n vella ke meja yg ramai pnduduknye..wahh ayat..haha
aku g sebelah emelin..(kot ni nmenye)
pemalu..aku usha2 biase2 je..
pastu aku usha2 la ester, natasha (muke mcm dayana idola kecil, sibijik!), sapetah lagi..
sorry...cikgu x bpe ingat nama korg..amnesia..haha

terlalu byk moment yg aku nk share tp aku ngntok..haha
biarlah ia mnjadi kenangan terindah dalam hati, ingatan aku..
n doakan utk hari2 sterusnya...

sekian dr chechaq...esok2 kite citer lagi sambil makan roller coaster..hahadaaaaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TTC JOURNEY~1ST APPOINTMENT LPPKN KL + HSG KPJ Klang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Si Cantik Si Kacak.. Ok. Lama nak share sebenarnya pasal appointment LPPKN tapi asyik lupa. 😂😂 Sa...