Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi, kini semakin kering, semakin layu, semakin mati... tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan, tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.. dan apabila bah melanda, rosaklah segalanya... Namun mungkinkah pelangi berseri di sebalik gunung yang sunyi??

Selasa, 19 Julai 2011

kepentingan..keperluan..

assalamualaikum..

oke...dah sememangnya terlambat kalau aku bagitau yang elaun dah masuk...
alhamdulillah....
lame dah sebenarnya..hoyeahh

dan duit tu 1/3 dah hilang kemana aku x tau...
mungkin la nampak apa yg aku beli..
printer baru..^^
tiket flight..sampai 4 flight tu..haha[transit je pun =_="]
kasut kuliah..kasut sukan...
broadband..
baju raya..[banyak kot]

tapi....
kadang2 aku sedar..apa yang aku beli tu bukan keperluan..tapi ia kepentingan...
means...aku x perlu sangat pun, cuma ia penting...
paham x?
contoh macam baju raya tu...bukan perlu sangat pun...

n ada jugak barang yang aku bazirkan tu xpenting tapi perlu...
contoh macam kasut kuliah n kasut sukan...
xyah beli pun xpa..x penting pn...sebab ada kasut lama lagi..
tapi, kene beli sebab takut tibe2 kasut lama menguzurkan diri tahap kritikal..haha

huhh...
aku takut nak mengurus duit..
ye..aku suka matematik..kira-kira..
tapi bukan berkaitan duit aku...
x reti nak bajet..

tu la...ustaz kata..
xda duit tu dugaan..
ada duit lagi besar dugaan...
melawan n berperang dengan hawa nafsu...
kalo jalan tu semua mende nampak kalo boleh nak beli..

ada sapa2 yang nak share tips BERBELANJA BIJAK dengan aku?
~_^

0 comments:

Catat Ulasan

four things come not back. the spoken word, the sped arrow, the past life, and the neglected opportunity.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Counters