Selasa, 19 Julai 2011

kepentingan..keperluan..

assalamualaikum..

oke...dah sememangnya terlambat kalau aku bagitau yang elaun dah masuk...
alhamdulillah....
lame dah sebenarnya..hoyeahh

dan duit tu 1/3 dah hilang kemana aku x tau...
mungkin la nampak apa yg aku beli..
printer baru..^^
tiket flight..sampai 4 flight tu..haha[transit je pun =_="]
kasut kuliah..kasut sukan...
broadband..
baju raya..[banyak kot]

tapi....
kadang2 aku sedar..apa yang aku beli tu bukan keperluan..tapi ia kepentingan...
means...aku x perlu sangat pun, cuma ia penting...
paham x?
contoh macam baju raya tu...bukan perlu sangat pun...

n ada jugak barang yang aku bazirkan tu xpenting tapi perlu...
contoh macam kasut kuliah n kasut sukan...
xyah beli pun xpa..x penting pn...sebab ada kasut lama lagi..
tapi, kene beli sebab takut tibe2 kasut lama menguzurkan diri tahap kritikal..haha

huhh...
aku takut nak mengurus duit..
ye..aku suka matematik..kira-kira..
tapi bukan berkaitan duit aku...
x reti nak bajet..

tu la...ustaz kata..
xda duit tu dugaan..
ada duit lagi besar dugaan...
melawan n berperang dengan hawa nafsu...
kalo jalan tu semua mende nampak kalo boleh nak beli..

ada sapa2 yang nak share tips BERBELANJA BIJAK dengan aku?
~_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TTC JOURNEY~1ST APPOINTMENT LPPKN KL + HSG KPJ Klang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Si Cantik Si Kacak.. Ok. Lama nak share sebenarnya pasal appointment LPPKN tapi asyik lupa. 😂😂 Sa...