Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi, kini semakin kering, semakin layu, semakin mati... tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan, tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.. dan apabila bah melanda, rosaklah segalanya... Namun mungkinkah pelangi berseri di sebalik gunung yang sunyi??

Sabtu, 16 Julai 2011

leher ayam?stress?

assalamualaikum..

semenjak dua menjak ni...
aku sakit leher...leher aku macam ade urat bengkak...
mula2 kena tu memang Ya Allah...sakit teramat...sampai berair mata tahan sakit..
lama2 dah macam biasa pulak..haha..

dulu-dulu orang selalu cakap..
jangan makan leher ayam..nanti sakit leher...
tapi sekarang ni..rasanya aku x makan leher ayam pun..

aku telefon mak...
nak ngadu...mintak simpati..
aku : mak..sakit badan..penat...
mak : kenapa?
aku : tadi g sekolah buat xtvt..penat layan budak2 sekolah..huhuu
mak : biase la...dulu mak dah cakap..duduk rumah je..xyah belaja...ni x..nak jugak belajar..jauh2...
aku : ye2...[mak mula ungkit kisah lalu..haha..baik aku stopkan ungkitan tu]
        leher  bengkak...macam ade urat bengkak ni haa...
mak : kenapa pulak bengkak?
aku : entah..salah tido kot..xpun sebab main hari tu..over sgt kot...bz sgt sekarang ni..
mak : ko ni stress kot...simpan tension..
aku : a'aa..a'aa....memang stressss
mak : stress ni memang boleh buat sakit badan kalo dpendam2...cuba la jangan pendam
         masalah ke apa..lepaskan...xda la sakit badan tu..
aku : ...................[sambil teringat2 masalah2 yg menimpa beberapa hari lalu]


begitu la...mak...
aku selalu berharap untuk dapat simpati mak..tapi...
tu la yang aku dapat..hahahaa

sekarang ni...leher aku still ade macam bengkak tu tapi dah x sakit sangat...
boleh la pusing kepala 180darjah..hahaha

kesimpulannya...
aku ada baca buku yang aku pinjam dari sorang kawan..
dalam buku tu cakap memang penyakit ni mula dari diri kita jugak..dalaman..
kalau kita asyik pk kita sakit..maka sakit la..
cuba positif..jgn stress [mcm aku]
insyaAllah...badan sihat..otak cerdas...

sekian bebelan aku + emak..=)

emak yang best...<3

0 comments:

Catat Ulasan

four things come not back. the spoken word, the sped arrow, the past life, and the neglected opportunity.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Counters