Sabtu, 16 Julai 2011

to be like a teacher..

assalamualaikum...

semalam..14 julai 2011...
kelas aku prasekolah n kelas pemulihan buat program BIG [bina insan guru]  fasa 2...
kalau dulu fasa 1 kitorang dicampak n terkapai2 di tengah laut dan di biar sesorang dalam hutan...
fasa 2 pulak kitorang buat khidmat pendidikan...
dan sekolah yg kitorang dah terjah ialah Sk Bahagia ..kat mana? kat tawau la...

program kitorang ni ala2 school attack gtu..
aku ditugaskan dan dengan rela hati nak handle aktiviti di stesen pertama...
aktiviti yang aku handle ialah game 'jangan putuskan saya'
senang kata buat tali paling panjang dengan mengoyakkan kertas tapi jangan putus...
paham x?

ok..penat...xyah cakap..
sebab dari 1st day jejak kaki sini dah memang penat...
so far, aku x rasa lagi heavennya dapat berehat..sebab x dapat rehat yang cukup lagi..aku rasa la...
every week ade je xtvt..siang malam...
sebelum buat BIG ni, aku n classmate yg lain dah gila2 berlatih pergerakan asas...eksaited la katakan..haha

sepanjang perjalanan pegi n balik dari sekolah tu aku tido...
n aku dah tanya satu soalan bodoh kat kawan aku...
"sebenarnya sekolah ni kat mana?"
hahahahaaa...tu la...tido je keje...
balik tu konon nak la aku usha jalan yang kitorang lalu..tapi hampeh...kalah jugak mata aku...

oke..balik xtvt school attack tu...
sasaran kitorang @ peserta terdiri dr  murid tahun 3...lebih 100 orang..
aku x penah rasa handle murid darjah 3..
sebelum ni pun penah masuk kelas prasekolah, darjah 1 n darjah 2 je..
alhamdulillah..dorang ni pandai la jugak bawak diri...sesuaikan diri..
walaupun ade yang buat lawak2 x kelaka waktu aku suh wt xtvt...
ade yang buat gaya sentap hati mak nak..huhuu~

xtvt tu buat kat kantin..punyela hingar bingar suasana..riuh...
terpaksala aku pun menjerit2 n cakap kuat2...
nak keluar anak tekak ni ha...
ape pun...pengalaman BIG kali ni paling best..
hampir 100% komitmen dari semua kengkawan kedua2 kelas...
memang mantap la..aku rasa..haha...

daa dulu...
cikgu dah penat...
macam2 buat..x jugak kurus2...huhhhh

jangan nakal2 semua..=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TTC JOURNEY~1ST APPOINTMENT LPPKN KL + HSG KPJ Klang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Si Cantik Si Kacak.. Ok. Lama nak share sebenarnya pasal appointment LPPKN tapi asyik lupa. 😂😂 Sa...