Isnin, 8 Ogos 2011

1 pada orang, 3 pada kita..

assalamualaikum..

dulu...masa zaman2 muda..
aku selalu ngadu kat mak apa2 jadi yang menseteres kan aku..
ye..dengan emo sekali aku ngadu..
sampai kadang2 aku sendiri frust sebab respon mak x sehebat emosi aku masa menyampaikan isi hati aku..

tapi akhirnya, mak selalu kata..
kita cakap pasal orang sebenarnya kita lebih bercakap pasal diri kita sendiri..
maknanya, kita memburukkan orang sebenarnya kita tengah memburukkan diri kita sendiri..

cuba korang tunjukkan jari telunjuk ke depan..

satu kita tuju pada orang..
tiga balik pada kita..

ni bukan kes tuju tuju lagu tau..haha

sepanjang menempuh macam2 hal kat sini..
aku dapat buat satu kesimpulan..
bila kita menyatakan sesuatu pada orang lain, means kita jugak kena terima bila orang menyatakan benda yang sama pada kita...

x paham?

xpe..
aku x sempurna..
kau pun x sempurna..
ada kala aku x paham kau..
ada kala kau x kan dapat paham aku..
aku terima itu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TTC JOURNEY~1ST APPOINTMENT LPPKN KL + HSG KPJ Klang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Si Cantik Si Kacak.. Ok. Lama nak share sebenarnya pasal appointment LPPKN tapi asyik lupa. 😂😂 Sa...