Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi, kini semakin kering, semakin layu, semakin mati... tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan, tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.. dan apabila bah melanda, rosaklah segalanya... Namun mungkinkah pelangi berseri di sebalik gunung yang sunyi??

Isnin, 8 Ogos 2011

1 pada orang, 3 pada kita..

assalamualaikum..

dulu...masa zaman2 muda..
aku selalu ngadu kat mak apa2 jadi yang menseteres kan aku..
ye..dengan emo sekali aku ngadu..
sampai kadang2 aku sendiri frust sebab respon mak x sehebat emosi aku masa menyampaikan isi hati aku..

tapi akhirnya, mak selalu kata..
kita cakap pasal orang sebenarnya kita lebih bercakap pasal diri kita sendiri..
maknanya, kita memburukkan orang sebenarnya kita tengah memburukkan diri kita sendiri..

cuba korang tunjukkan jari telunjuk ke depan..

satu kita tuju pada orang..
tiga balik pada kita..

ni bukan kes tuju tuju lagu tau..haha

sepanjang menempuh macam2 hal kat sini..
aku dapat buat satu kesimpulan..
bila kita menyatakan sesuatu pada orang lain, means kita jugak kena terima bila orang menyatakan benda yang sama pada kita...

x paham?

xpe..
aku x sempurna..
kau pun x sempurna..
ada kala aku x paham kau..
ada kala kau x kan dapat paham aku..
aku terima itu..

0 comments:

Catat Ulasan

four things come not back. the spoken word, the sped arrow, the past life, and the neglected opportunity.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Counters