Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi, kini semakin kering, semakin layu, semakin mati... tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan, tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.. dan apabila bah melanda, rosaklah segalanya... Namun mungkinkah pelangi berseri di sebalik gunung yang sunyi??

Sabtu, 20 Ogos 2011

terima ujian dari Allah dengan tenang dan redha...

assalamualaikum..

oke...
ini cuma entry pendek...bebelan pendek sebelum tido lepas sahur..(x baikpunya perangai..haha)

x banyak benda yang kau nak bebelkan...
cuma..
yakin dan percayalah setiap ujian dan nikmat yang Allah bagi ada hikmah yang tersembunyi...
kenapa perlu menyelahkan takdir...semua ni kan aturan Allah...
jodoh pertemuan ajal maut...Allah dah tentukan..

aku ada sorang kawan yang aku rasa x dapat terima hakikat pemergian sorang kawan kami...
ye..mungkin itu susah untuk dia terima...
sebab dorang kemalangan bersama n kawan kitorg tu meninggal depan dia..

tapi..
janganlah asyik nak salahkan diri..
macam xda pegangan pulak...
ingat..Allah dah aturkan semua ni..

Allah lebih sayangkan dia..

0 comments:

Catat Ulasan

four things come not back. the spoken word, the sped arrow, the past life, and the neglected opportunity.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Counters