Sabtu, 9 April 2011

ikut la cakap mak..

assalamualaikum...
pe kabo kengkawan sekelian?

aku tiba-tiba dilanda badai kerinduan pada emak tersayang...
nak call? hmm..sure mak tengah bz sekarang..
dan aku cuba mengrefresh ingatan n kenangan2 waktu kat rumah dolu2..

dulu-dulu, kitorang ni siblings kalau bergaduh mesti keluar perkataan 'bodoh', 'bangang' n banyak lagi perkataan2 taboo yang kitorang lemparkan...
alaa..masa tu kecik-kecik comey lagi...(aku jela yg comel, dorang x)
mana la tau bodoh tu macamana...
mana la tau bangang tu ape...
sebab seingat aku..sepanjang aku jadi pelajar,
cikgu x pernah ajar tentang perkataan bodoh secara teori...
jadi, siapa yang ajar sume tu??hahaa
pengaruh sekeliling terlalu kuat..hahha

bila da besar sikit..terkeluar jugak perkataan bodoh tu lagi..
sebab da jadi biasa...
tapi sebenarnya bukanla kita maksudkan bodoh yang bodoh, dungu tu..
x sama sekali...
cuma bodoh tu macam penyedap rasa bila nak tunjukkan rasa marah..hehe...
contoh macam.."...heeeee, sakitla bodohhh!!"
camtu..hahahah
mulut mintak penampar cakap perkataan camtu...
sampaila adik aku tu pun terikut-ikut menyebut perkataan bodoh..

akhirnya, mak pun mengeluarkan satu statement yang boleh dikira sentap sampai kitorg takut nak cakap bodoh lagi kat rumah...
mak kata
"haa, cakapla orang bodoh, nanti terbalik kat orang yang cakap tu"
gullpp.
haaa haaa...aku x nak jadi bodoh...
ok..ok..x cakap dah...

but sometimes sekarang bila aku begaduh n begusti ngn akak n adik aku...
otomatik bodoh tu terkeluar...hahahaaa
pastu nanti adik aku ngadu kat mak aku...
"mak!!! k.zue cakap bodoh!"
mak pun dengan jawapan sentapnya..
"bia..nanti bodoh tu terbalik kat dia"
huhuhuuuuu...
mak..begitu sentap ayat tu...

....mak nak ke anak mak ni jadi bodoh....huhuuuu~
tapi, kalau setakat x pandai masak tu x dikira bodoh kan..
kan..kan..kan...hahahaahaa


tapi, kalau akak aku tercakap bodoh pun aku ngadu kat mak aku..
hahahaa..motif..nak perhatian lebih..hahaa
padahal boleh je sound sendiri...

tu la dia zaman kanak-kanak n zaman x berapa kanak-kanak aku..
sampai sekarang..begaduh, begusti tu normal..
rumah kan besar, jadi kami manfaat ruang dengan bergustian...
apa guna banyak ruang tapi terbiar sepi..haha

lagipun mak jarang g tengok keadaan kat port2 kitorang tu..
tapi sekali mak datang...
kitorang dapat dengar ceramah free...hehee

^_^V

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TTC JOURNEY~1ST APPOINTMENT LPPKN KL + HSG KPJ Klang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Si Cantik Si Kacak.. Ok. Lama nak share sebenarnya pasal appointment LPPKN tapi asyik lupa. 😂😂 Sa...