Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi, kini semakin kering, semakin layu, semakin mati... tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan, tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.. dan apabila bah melanda, rosaklah segalanya... Namun mungkinkah pelangi berseri di sebalik gunung yang sunyi??

Ahad, 17 April 2011

kambing panggil kerbau busuk



'The pot calling the kettle black'

apa yang korang paham dengan proverb tu..
ok, dalam bahasa omputehnye pepatah tersebut bermaksud:-
criticizing someone for a fault that you have too..

dalam bahasa malaysia, mengkritik orang lain tentang sesuatu kesalahan yang anda juga lakukan..lebey kurang la kan..

aku pun x paham la dengan pot ni...
pe ke hal nak kate2 kettle tu hitam..
padahal dia pun sama..hehh

hmm..
kadang2..mana sempat nak cermin diri dulu sebelum nak kritik orang..
ataupun nak salahkan orang..
bayangkan, tengah marah2 ni,
pastu g kat depan cermin, muhasabah diri jap,
pastu g balik kat orang yang dmarah tu,
ok, i x jadi marah u..i pun penah buat salah macam u buat ni..(senyum2 sambil kelip2 mata)

ngehngehngeh...
mana ada...
opss, mungkin ada...kan3

apa2 pun...ayam jangan panggil itik kaki dua ye..sebab awak pun sama...
hahahaaa..^_^V

0 comments:

Catat Ulasan

four things come not back. the spoken word, the sped arrow, the past life, and the neglected opportunity.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Counters