Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi, kini semakin kering, semakin layu, semakin mati... tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan, tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.. dan apabila bah melanda, rosaklah segalanya... Namun mungkinkah pelangi berseri di sebalik gunung yang sunyi??

Khamis, 21 April 2011

merajuk??

assalamualaikum....

sambil tengok mv love song dr bigbang...

hari ni..penat..of course la..
hehe..agak penat melayan gelagat dan karenah kanak-kanak..
macam2 gaya dorang ni..

tapi...ade sorang ni...buat aku rasa bersalah n terfikir2...
mustakim...
masa mula2 kitorang ajar main kompang tu..ok je..
lame2, bila macam dah bosan mungkin,
dia tiba2 macam orang x sihat tu...
kenapakah? pening? demam?

kitorang pun stop main dan pegi join yang lain..
aku nampak dia kat meja tengah main kereta mainan dengan kawan dia..
aku datang..duduk sebelah dia..
aku pun dengan ramahnye tanye,
'mustakim, dah ok ke?'
dia diam...dia stop main kereta n letak muka atas meja..
aku pun tunduk sikit..
'mustakim penat ye?'
dia geleng..
'mustakim merajuk dengan cikgu ke?'
geleng lagi..
'ke mustakim marah kat cikgu ni..?'
dia gelang pastu terus lari..

n lepas tu, bila nampak je muka aku,
dia akan lari..mengelak dari aku..

apa la dah terjadi pada emosi dia...??
itu baru jadi cikgu beberapa jam..kalo beberapa juta jam?
huhh...kene topup ketabahan ni..

dan hari ni..aku la cikgu yang paling hebat dibuli...~_~
malas nak cerita panjang..kang masuk majalah tiga pulak cerita aku ni...haha

daaaaaa...
gusto!!

0 comments:

Catat Ulasan

four things come not back. the spoken word, the sped arrow, the past life, and the neglected opportunity.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Counters