Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi, kini semakin kering, semakin layu, semakin mati... tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan, tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.. dan apabila bah melanda, rosaklah segalanya... Namun mungkinkah pelangi berseri di sebalik gunung yang sunyi??

Jumaat, 21 Januari 2011

macam2 itu = ujian


assalamualaikum....

hari ni....
21st of january 2011..
hari khamis...
17 safar 1432 hijrah..

macam2 jadi ari ni...
sebenarnye da bermula sejak semalam...
ok, aku xnak citer sgt pasal yg tu..

hari ni...
bangun pagi terasa mata begitu berat...

tiap2 pagi cmtu...
mayb sbb everynyte b4 tdo aku mkn ubat batuk..
tp xde la plak dtulis kesan ubat batuk tu leh wt ngantok..hmm
rasa mcm nk smbung tdo 2 3 jam ag...
haaa, cakap pasal ubat batuk...
setiap hari aku mkn ubat batuk tu...
dgn kuantiti yg spatutnye..
cume mlm td terlebeih sket sbb aku ngh ngntok,
so aku maen tuang je ats sudu tu..
makin aku makan, batuk aku makin mjadi2..
ni da nk sakit tekak da balik...
badan pn ase2 ade ketidaknormalan suhu...
kepala aku macam diadun mjadi doh..
mata plak, ala2 kekaburan je ape yg aku pndg...huhu
bak kate buku shida yg aku baca,
n memang betul pn n terbukti n nyata pn...
Allah je yg boleh beri kesembuhan..
ubat, doc tu sume pengantara je..
n usaha kita..
kalau Allah mengkehendakkan kita utk sembuh,
maka x makan ubat pn kita da sembuh...
nabi pernah bersabda, Tidak ada seorang muslim yang
ditimpa cubaan berupa sakit dan sebagainya melainkan
dihapuskan Allah Taala dosa-dosanya, seperti pohon kayu menggugurkan daunnya.”muslim

hmm..
banyak sgt dosa aku
ikhlaskan diri zue dgn ujian ni....=_=


hari ini juga,
kelam kabut g kelas...
takut kene ngn puan anna
tp last2 bile smpai kelas,
cehh, ik wei je ade..
mne yg laen??
oww, da plan rupenye nk g lmbt...
sbb en HB xde ari ni...
awat x habaq gk kt cekk...
pnat cek jalan da mcm anak ayam yg dtinggalkan ibunya..haha

*sekadar gambar hiasan =p

tp sonok gk...
kt klas..sunyi...aman damai je rase..


hari ini lagi..
dek kerana malam td aku mencabut saje bband dr lappy..
skype aku d sign out kan...padan muke
dan tadi, aku menggila mencari inisiatif utk mdapatkan semula pword baru..


hahaaa..aku suke ilang memori...
ilang memori zaman kanak2..
ilang memori jap zaman skolah2..
hishh..

n ari ni..aku lupe password aku ape..
skype name pn aku lupe ape..
hahahahaa...
banyak minum air yg ade smut ni...kot
tp naseb la boleh gk aku klik sane sni akhirnye..
taraaaaaa
skype da d sign in semula...
dgn password yg baru..
yg mungkin x ilang dr memori aku...hehe

perubahan orang d sekeliling aku?
ye ade..
mengganggu gugat aku?
nope..
so far, aku rase ok lagi..
xtau la kalo 2 3 ari ag...haha
mau kuo bunga api dr kepala aku ni...
pom pom pom
xpun, kasi kluar tu bom fosforus...
bia kasi percik2 kt 'mereka'
hahahahahaa....
na'aa..ade bau2 kejahatan plak...


0 comments:

Catat Ulasan

four things come not back. the spoken word, the sped arrow, the past life, and the neglected opportunity.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Counters