Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi, kini semakin kering, semakin layu, semakin mati... tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan, tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.. dan apabila bah melanda, rosaklah segalanya... Namun mungkinkah pelangi berseri di sebalik gunung yang sunyi??

Sabtu, 22 Januari 2011

pro dan kontra bile bersambung..=,=!

assalamualaikum....

niat di hati tulus suci murni....
tp dek kerana hati menguasai fikiran...
nah..kt sini aku sekarang...haha
dan aku tinggalkan ISL begitu saja...

mende ni menarik2 aku tuk tulis kt sni...
waaaa, banyak mende berlegar2, dlm ruang legar kepala aku ni..

ok, untuk keberapa kalinye ntah aku da membodohkn diri aku ari ni...
mak penah ckp "org kalo ckp org laen bodo nnt terbalik kt dia"
tapi, berbeza dgn aku hari ni...aku x ckp org bodo...
aku sndiri mngaku kebodohan aku yg x penah nk alert dgn
tiap ape yg kua dr mulut aku...adushh

mmg bodoh la...
hukuman da djatuhkn atas aku...baru aku nk sedar...
but i deserve to get those punishment...
aku xnak salahkan manusia yg dah beri aku hukuman tu...
aku nk ucap terima kasih alot kt dia...
insyaAllah, after dis, i will be more careful...
sigh....

huargghhh!!!!! knp aku bodo sgt....
ya Allah.....

hati aku meronta2 nk ckp hey, not my fault..
tp aku xmampu ekspresikn dgn kata2...
lemahnye aku...penakutnye aku...
Ya Allah..aku tau semua ni nmpak mcm da berakhir..
tp aku tau penyelesaiannye blom dcapai lagi...
btol kate2 cikgu2 dulu,
"nnt bila kamu dah kluar , kamu pegi dunia luar, baru kamu tahu hitam putih kehidupan"

ye...sy tau dah..
bilamana yg putih sgt dperlukan ketika hitam...
dan yg hitam itu hnya boleh dtangani dgn yg putih...

pepatah arab ade mengatakan,
Four things come not back: the spoken word, the sped arrow, the past life and the neglected opportunity.

mungkin aku perlu ikut kata2 ni ,
to avoid critism, do nothing, say nothing n be nothing...

*******************************************************************************************************************************

hmmm..settle suda motivational session...
skarang kembali kpd tajuk asal...

begini..memandangkan rumah 'F' aku tu bsambung dgn kedai makan
yg diusahakan oleh mak...
maka.....

1- kami xdbenarkan bawa makanan masuk dalam rumah...[semut suke nnt]
2- kami susah nk dpt kebenaran nk makan dlm rumah...x kira la dpn tv / kt ruang tamu yg satu lagi tu...
3- jgn la ngade2 nk order2 jgak bile dok dalam rumah...
nak makan, cari sndiri kt kdai...kcuali la ade hal2 yg boleh dimaafkan..
4- dapur rumah da direnovate mjadi wardrobe, oleh itu, segala pinggan mangkuk cawan or watever yg sememangnye kepunyaan kedai mesti dan wajib dletakkan kembali kt kedai...xleh nk ngade2 letak je kt rumah tggu org ambik..

nampak x...penuh dgn disiplin....
eee...macam takut je an...
haha..tp apabila berurusan secara anak beranak...
semua peraturan tu kadang2 kami akan langgar...hehehe
sorry emak...bukan xnak dgr cakap mak..
tp biasela...heheheheheee...

ade bagus, ade kureng bagus sket bile sambung kedai n rumah ni...
bagusnye, bile tgh2 mlm, terasa lapar...
boleh g je tnpa rasa takut seram...

yg x bagusnye, bile mak masak kt kedai, especially nasi goreng...
perghh...aroma yg menerjah masuk rumah tu...menggoda beb...
x tertahan nafsu...hahahahahaaa..nafsu makan...

********************************************************************************************************
ok...pro dan kontra bile bersambung bukan nak cerita perihal rumah n kedai yg bersambung tu..
tp nak sampaikn....
bile sesuatu perkara tu bersambung, continuously happen...
x banyak, sikit, ade gak tempias ke org lain @ bende lain...

ingat x pepatah, u are what u eat??
same jugak la macam u are what u have done...

huhh..aku pn pening dengan kewujudan n3 aku kali ni...
dan sememangnye kewujudannye untuk merungkai persoalan yg berenang2 dlm pale otak aku ni...








chechaq shouout:- i apologize to anyone who has been angry because of me...really, i didn't mean it..will you accept my apology..?? i hope u will..i just too stupid to make such stupid mistake..=_="

0 comments:

Catat Ulasan

four things come not back. the spoken word, the sped arrow, the past life, and the neglected opportunity.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Counters