Ahad, 23 Januari 2011

susahnye hidup...o_O

assalamualaikum....

tengok tajuk tu...
susahnye hidup....
tapi aku x la kata aku xnak hidup dah...
Alhamdulillah...
aku bersyukur sgt aku masih hidup hari ni...
saat ni aku masih dapat bernafas...
dpt menghirup udara yg agak tercemar..hehe
mata dapat lagi tengok mr lappy..
tangan masih lagi boleh menyentuh2 mr lappy..
n Alhamdulillah...
my mr lappy x meragam kali ni...
setelah beberapa kali merajuk tahun lepas...


aku kata hidup susah...
sbb aku x dpat nak jalani hidup dengan baik kot...
*sambil mendengar lagu baru justin bieber

dalam hidup ni mane ade yang senang...
tp kita x sedar kita slalu diberi kesenangan n kemudahan dari Dia...
dalam doa selalu sebut,
Ya Allah, permudahkanlah urusan aku...
tapi, bile Allah da beri mudah,
kita abaikan plak...
*aku jugak

hmmm...zue...zue...
aku pun x paham dengan diri aku sndiri...
betol la cakap orang,
kita ni sibuk nk kenal ngan orang laen...
'hai, bleh berkenalan'
'hye, nk kenal leyh?'
macam2 lagi la dialog klise

tp agak2nye pnah ke kita try kenal siapa diri kita?
sebab x kenal diri tu la kadang2 boleh allergik..
yela, xtau diri sendiri tu bleh n x bleh makan ape...
sbb x kenal diri jugak kita diejek...dihina..
yela, x penah nak tau ape kelebihan n kekurangan yg diri ade..

tapi..
sebenarnye...
kalau kita hidup dengan cara yang betul..
maka hidup akan jadi senangla...
betul x kawan2??

uhukk2 uhukkk2
batuk lagi...
xpandai nak baik kot batuk ni..
haaa...ni 1 lagi...
memang x sayang diri..
da tau batuk minum lagi ais..
makan mende2 yg mnyakitkan tekak...
x guna la makan ubat pun kalo x jaga makan minum....


cakap pasal sakit....
tiba2 teringat mak...
teringat abah...
mak cakap sakit kat ulu hati....
aku pun cakap mcm ni...
"minum kopi la tu kan"
mak cakap xdah...
bukan ape..mak suke sangat minum kopi...
everyday...
memangla ade baik jugak minum kopi,
tapi ade buruknye jugak kan...
tapi kalau betul mak da x minum kopi...
bagus la...
cuma pasal sakit mak tu....
mak kata nak makan sakit...
nak cakap pun sakit..
sekarang mak demam lagi...
dibah pun...
aku cakap g la klinik..check...kot la knp ke...
mak kate kalau x ok jugak, esok mak g hospital terus...
haa..lagi bagus...
sekarang ni musim orang sakit-sakitan..
klinik msti ramai org...
peg prubatan tu msti check ala kadar je..
g hospital terjamin sket...


abah pulak...sakit jugak kadang2...
biasa la kot...da berumur...
semua penyakit nak berteman...
lagi satu..abah agak suka marokok....
hmmm..rokok tu sangat2 la x baek utk ksihatan..

tiap2 hari aku doa..
agar mak, abah n semua family aku sihat...
aku xnak jadi pape kt dorang..
aku jauh kat sini...
kalau sakit, aku cume bleh dengar dari corong telefon je...
kalau la aku ni anak orang kaya duit...
dah tentu2 every month aku balik sane...
xpun kalo aku ni anak angkat tony fernandes,
eberitaim aku naek flight balik sane msti free...
hahhahaha

aku..bila sakit kat sini...
tanpa family...
tapi aku ada kawan2 yg da macam family...
aku ade family angkat...
hmmm...

pola hidup...
ade naik, ade turun....
ade susah, ade senang....

sekian.....
wassalam....
adios amigos....
^-^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TTC JOURNEY~1ST APPOINTMENT LPPKN KL + HSG KPJ Klang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Si Cantik Si Kacak.. Ok. Lama nak share sebenarnya pasal appointment LPPKN tapi asyik lupa. 😂😂 Sa...