Sabtu, 7 Mei 2011

cerita untuk mak..

assalamualaikum..

benda macam ni...
sure aku x mampu nak ungkapkan depan emak...
aku x setabah mana nak luahkan isi hati kat mak...
so, aku harap, apa yang aku tulis kat sini, dapat gambarkan apa yang aku nak luahkan...

ada satu benda pasal mak yaang aku ingat sampai sekarang.
masa kat Bina Insan Guru..
lecturer suruh buat macam note untuk mak.
so, aku pun tulis apa yang aku nak sangat cakap selama ni.

lepas tu, lect suruh letak dalam kotak n lect akan baca.
banyak la jugak ucapan kengkawan aku yang lain dibaca.
masa tu, airmata ni macam xpandai nak kawal diri pulak.
mengalir.hidung pun. mula la berair..
aku x xpect yang ucapan aku tu akan dbaca gak.
bila je lect aku baca ucapan yang aku buat khas untuk mak aku.
Ya Allah.. rasa sedih teramat..

mak..
terima kasih sebab besarkan kitorang adik beradik sampai kitorang jadi manusia yang berguna..
ye..memang x mudah untuk single mother besarkan 6 orang anaknya sendiri..
tapi mak mampu..mak berjaya..
biarlah orang berkata..biarlah orang mengata..
kita susah pun diorang x bantu..
kita senang pun dorang cemburu..

orang selalu anggap...
anak-anak yang ibu bapanya bercerai mesti hidup terumbang-ambing,
x jadi orang..buat jahat sana-sini..

sekarang, buktikan kat aku mana kebenarannya anggapan tu?
kenapa mak boleh besarkan kitorang sampai kitorang boleh jadi sampai sekarang ni?
Alhamdulillah...Allah sentiasa bantu kita kan mak..
peduli lah apa orang nak cakap...apa orang nak buat...

ahh..sekarang aku rindu mak...rindu nak peluk mak...
nak baring sama2 mak depan tv...
nak jalan2 dengan mak sambil shopping...
mak....

i am very proud to born as your daughter..<3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TTC JOURNEY~1ST APPOINTMENT LPPKN KL + HSG KPJ Klang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Si Cantik Si Kacak.. Ok. Lama nak share sebenarnya pasal appointment LPPKN tapi asyik lupa. 😂😂 Sa...