Jumaat, 6 Mei 2011

hari hari

assalamualaikum..jawab la...^_^


8 mei ni hari ibu..
19 jun plak hari bapa...

orang cakap..
kalau nak tunjuk kita sayang, kita hargai
x payah tunggu tarikh2 tu pun..
hari2 kita boleh buat..

aku cakap,
memangla...
hari2 kita sayang..
kita cakap kita sayang...
tapi adakah korang tahu..
bila kita lebih meraikan hari itu [hari ibu n hari bapa]
untuk mengucapkan sayang n penghargaan kepada ayah n ibu,
nilai nya tersangatlah tinggi..
mereka bukan je akan terasa disayangi..
malah akan merasa lebih disayangi dan dihargai..
ada sentimental value gitu..

well..aku xpenah jadi ibu lagi pun..
so, xda pengalaman untuk terima wish happy mothers day!!
tapi..aku adalah seorang anak..
walaupun aku xda duit nak kasi adiah..
wish pun jadi la kan mak..hehehe

aku x ingat bila 1st time aku kasi sth kat mak sempena hari ibu..
yang aku ingat..
masa tu aku sekolah rendah...
aku bagi mak kad hari ibu..
tulis la dalam tu..
mintak maaf..
terima kasih..
n satu benda yang spesel aku tulis..
aku nak jadi anak yang baik..
x nakal2 lagi..
tapi.............
hahahaaa...
jiwa kanak-kanak selalu meronta untuk aku menjadi nakal


tapi ape pun..
betol la apa orang cakap tu...
nak tunjuk sayang, x payah tunggu hari ibu @ hari bapa
baru nak teringat kat mak ayah..

aku ni kan boley dikategorikan anak mak..
jadi, dulu2 masa skolah2..
tyme kem, kalo dapat kol mak,
kompem..menitik airmata..haha
padahal baru sehari dua x jumpe mak pun..
lagi2 kalo adik aku join nak cakap ngan aku..
huhh..macam sakit jantung aku menahan raung..haha

tapi sekarang ok dah..
cuma kalau time ada problem tu..kol mak..
kompem...mata aku begenang...
sebab aku rasa...
heaven nya kalo time tu aku ada dekat mak..
boley meraung sekuat hati kat mak...

dan sekarang ke emo an zaman skolah2 kat mak dulu dh berpindah kat abah..
sekarang, kalau aku cakap ngan abah..
kompem aku rasa touching..
leganya dapat dengar suara abah..tapi, aku x mampu cakap lama2..
sebab kelenjar airmata aku ni suka xpandai kawal diri..
sebab tu aku prefer untuk mesej kalo abah..

pape pun..sayangilah ibu,mak, mama, mummy, ummi, dan ayah, abah, baba, abi, walid, daddy, abuya korang selagi mereka ada..
jangan pernah lupa dorang dalam setiap doa yang korang pohon..





Tiada ulasan:

TTC JOURNEY~1ST APPOINTMENT LPPKN KL + HSG KPJ Klang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Si Cantik Si Kacak.. Ok. Lama nak share sebenarnya pasal appointment LPPKN tapi asyik lupa. 😂😂 Sa...