Taman hati yang dulunya berseri dikelilingi bunga mewangi, kini semakin kering, semakin layu, semakin mati... tiada gunanya mentari bersinar jika duri berhutan, tiada gunanya air mengalir jika rumput mengemis.. dan apabila bah melanda, rosaklah segalanya... Namun mungkinkah pelangi berseri di sebalik gunung yang sunyi??

Rabu, 11 Mei 2011

saya anak malaysia!


assalamualaikum..jawab la...^_^

sape dah tengok cerita hikayat merong mahawangsa?
xyah angkat tangan...aku x nampak...

best kan?
teruja kan?

bagi sapa2 yang belom tengok tu..sila2 usha rakan-rakan anda kot dorang boley membuatkan anda dapat menonton filem tersebut...
aku dah dengan jayanya mendownload cerita tersebut..
memang x rugi la..aku menunggu bebrapa hari untuk dapatkan citer ni..

malam tadi tengok kat bilik...
memang aku teruja...
ni filem malaysia ke?
orang malaysia buat?
wahh..memang x percaya..
no wonder la citer ni boleh ke luar negara..
memang superb...
satu2nya filem yang boleh buat aku bangga dengan anak malaysia..

cerita yang terapkan nilai perpaduan..
cintakan tanah air..
pemimpin yang sanggup berkorban..
buat aku terharu..
pemimpin yang sanggup berkorban untuk mempertahankan maruah negara, bangsa...
sanggup berjuang bermati-matian melawan kejahatan..
bukan pemimpin yang diam tengok kejahatan...

kepada generasi yang bakal jadi pemimpin..
contohila merong dalam citer...
kita tengok dari sisi positif..macamana dia berjuang..semangat dia..kesanggupan dia..
kalo yang x elok tu, jangan plak ikut..

ape pun..aku bangga dengan HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA..
dan aku bangga dengan ANAK MALAYSIA..
x lupa jugak semua pelakon...memang mantap..
walaupun sebahagiannya bukan pelakon malaysia,
tapi hasil kesatuan yang ditunjukkan tu...
memang POWER..

tadi aku n kawan2 tengok kat kelas pulak..
PUAS sangat..
dari tengok citer yang ntah hape2...
buat sakit hati je tengok...
PATRIOTIK la sikit jom...kemon kemon..haha

0 comments:

Catat Ulasan

four things come not back. the spoken word, the sped arrow, the past life, and the neglected opportunity.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Counters