Rabu, 11 Mei 2011

saya anak malaysia!


assalamualaikum..jawab la...^_^

sape dah tengok cerita hikayat merong mahawangsa?
xyah angkat tangan...aku x nampak...

best kan?
teruja kan?

bagi sapa2 yang belom tengok tu..sila2 usha rakan-rakan anda kot dorang boley membuatkan anda dapat menonton filem tersebut...
aku dah dengan jayanya mendownload cerita tersebut..
memang x rugi la..aku menunggu bebrapa hari untuk dapatkan citer ni..

malam tadi tengok kat bilik...
memang aku teruja...
ni filem malaysia ke?
orang malaysia buat?
wahh..memang x percaya..
no wonder la citer ni boleh ke luar negara..
memang superb...
satu2nya filem yang boleh buat aku bangga dengan anak malaysia..

cerita yang terapkan nilai perpaduan..
cintakan tanah air..
pemimpin yang sanggup berkorban..
buat aku terharu..
pemimpin yang sanggup berkorban untuk mempertahankan maruah negara, bangsa...
sanggup berjuang bermati-matian melawan kejahatan..
bukan pemimpin yang diam tengok kejahatan...

kepada generasi yang bakal jadi pemimpin..
contohila merong dalam citer...
kita tengok dari sisi positif..macamana dia berjuang..semangat dia..kesanggupan dia..
kalo yang x elok tu, jangan plak ikut..

ape pun..aku bangga dengan HIKAYAT MERONG MAHAWANGSA..
dan aku bangga dengan ANAK MALAYSIA..
x lupa jugak semua pelakon...memang mantap..
walaupun sebahagiannya bukan pelakon malaysia,
tapi hasil kesatuan yang ditunjukkan tu...
memang POWER..

tadi aku n kawan2 tengok kat kelas pulak..
PUAS sangat..
dari tengok citer yang ntah hape2...
buat sakit hati je tengok...
PATRIOTIK la sikit jom...kemon kemon..haha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TTC JOURNEY~1ST APPOINTMENT LPPKN KL + HSG KPJ Klang

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Si Cantik Si Kacak.. Ok. Lama nak share sebenarnya pasal appointment LPPKN tapi asyik lupa. 😂😂 Sa...